over  Culicreatief     

CuliCreatief is de creatieve organisatiepoot van Heleen van ’t Spijker. Na(ast) haar studies internationale marketing, bedrijfskundig management en creatief denken deed Heleen ruime ervaring op in diverse marketing- en communicatiefuncties. Van hondenbrokken tot techneuten, van mobiele telefoons en Afrikaanse batikstoffen tot plakfolie, Heleen heeft ze allemaal vermarkt. In 2004 besloot Heleen om zich als zelfstandig ondernemer te vestigen, met een specialisatie in voeding

Grootgeworden op aardappelen-groente-vlees-jus begon Heleen zo rond haar 18e haar culinaire vleugels uit te slaan. Bij een slagzinnenwedstrijd won ze een wok en een kookboek, en sindsdien is het hek van de dam. Inmiddels ruim 500 kookboeken verder en vooruit, een paar decennia later, is Heleens kennis- en kennissenkring uitgegroeid tot een ware foodie-oase.

Haar grote netwerk omvat zowel wetenschap als creatieve sector, food industrie en ambachtelijke producenten, food professionals en enthousiaste amateur “foodies”.

“Thinking out of the box” is voor Heleen geen holle frase, het is haar tweede natuur. Zodra het centrale vraagstuk bekend is, is haar manier om dat te bereiken nooit een standaard oplossing. Waarom links af gaan als iedereen dat al doet? Onderscheidend vermogen en effectiviteit creëer je niet alleen door een goed product, maar juist ook door de toegevoegde waarde voor de afnemer helder en net even anders neer te zetten.